Monday 28 April 2008

Memoris

Painting…its been more than 5 yrs I didn’t do any painting…teringin gak nak paint lg…last aku dok melukis bagai was… hermmmm 7yrs ago…lame gile..tu pon sbb dok tggu result spm…ade laaa 3-4 lukisan aku buat…then my sister took it from me…but lately…I’ve found an article about Renoir…then tgk painting dier..awesome…melukis hingga ke akhir hayat…Rembrant pon same…haihhhhhhhhh

Macammana laa vision lam kepala otak depa neh…dpt menghasilkan the most expensive painting in the world…aku?...dulu time skolah ghendah penah laaa lukisan aku dok tertepek kat blakang klas…dok dapat markah A++(markah paling bangga gaban time skolah ghendah dulu)…tp kan…akulah sokmo budak paling last balik…Y?..sbb terlalu berhati2 did my painting laaa…terkocoh2 terhegeh2 aku buat lukisan sorg2 lam klas…tp sib baek ada cikgu lukisan yg penyabar sanggup tggu sampai aku siapkan lukisan haku…aku x penah lupa nama dia …cikgu Teh (S.Y. TEH)…cikgu yang agak kontroversi time tu sbb dier anak dare lg…cun gak laaa…seksis pon yer gak..awwww…ape laa cite dier skang eh…time tu aku darjah 3..taun 1993 and now is 2008…dah 15 taun dah…lama gila tuh…tp aku still have that time nye memori…taun tu jugak laa aku jatuh pokok jambu blakang class time recess…hikssssssss…gigi aku patah time tu..kalo x silap haku laaa….ganazzzzzzzz kan…pompuan ghabat pokok…gemok and debab bagai laa aku time tu…bak kata org utara…belemoih haih anak dagha neh…(tp laa ne cun and comey laaa)…..hahahahha..abes koyak kain skolah haku….hihihihihihi

Time secondary lepak jer…x der klas lukisan lagi dah…kesnye…masuk hostel dpt geng rambu ramba maen nya plus nakalnya plus x stadinya…output dia..aku kena kick from the hostel sbb aku gagal math…tu jer..sabjek len menten tp yg math tu hampes plus ada kes2 mencabar minda sket aku buat…x yah laa cita kat cni…biarlah rahsia…I’ll do my best not to show or tell anyone the bad side of me…kalo korg tau that’s because hampa yg tau sendrik…so selagi x jupe aku face2face…no one will find it…ngeeeeeeeeeeeeeee

But skrang pon dok ngasah bakat lg…dok lukih bunga nak jahit saprah tu…nak jahit baju aku tu…ahakssssssss….still ada the most minor talent of Renoir or Rembrant(nak jugak tu)…walopon jari dah keghas mana dah...Walopon seburuk mana pon lukisan tu..kalo org dah kata lawo…then its turn out to be lawoo laaaa…kesnya..aku sokmo puji apa yg aku hasilkan lawooo and stunning(sebab…aku ghasa lawoo laa)…ahakssssss…proud to be me(angkat bakul seyyyy)…we could never produce the same things again with my hand or any our body instrument…kan..kan…yg ke2 x kan sama ngan yg 1st tu..nevahhhhhhhhhh…..Renoir once said: Why shouldn't art be pretty? There are enough unpleasant things in the world.

Here is Abang’s lukisan…lukih kat kompeter aku…using paint…he has talent…lawooo gak…siap ada bendera PAS lg...kat space lak tu…ahaksssssssss….fanatik seyyyyhhhhhh

No comments:

Click Here to Visit Top 100 Malaysian Blog